LPG ή CNG ;

Μία Αναλυτική παρουσίαση των δύο Εναλλακτικών Καυσίμων από την GAS THEODOROU

Η Είσοδος του CNG (Φυσικό Αέριο Κίνησης) στην Ελληνική Αγορά, και οι πρώτες μετατροπές αυτοκινήτων σε χρήση CNG ως Καύσιμο, δημιούργησαν μια ευρύτατη συζήτηση στο Καταναλωτικό Κοινό, για το  ποια μετατροπή θα πρέπει να επιλέξουν για το αυτοκίνητό τους.

 

Η ερώτηση λοιπόν είναι απλή: LPG (Υγραέριο Κίνησης) ή CNG (Φυσικό Αέριο Κίνησης) για το αυτοκίνητό μας;

Πρώτα από όλα, η διαφορά είναι στη φύση των δύο Καυσίμων. Το Φυσικό Αέριο δεν έχει την ίδια θερμογόνο δύναμη με το Υγραέριο, με τη Βενζίνη ή το Πετρέλαιο. Η θερμογόνος δύναμη του Φυσικού Αερίου είναι μικρότερη, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο που κινείται με CNG να έχει μειωμένες επιδόσεις κατά 15%.

Ως Καύσιμο, το LPG δουλεύει σε 40bar Πίεσης, ενώ το CNG σε 240bar Πίεσης. Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως η Συσκευή CNG είναι πολύ πιο βαριά από μια Εγκατάσταση LPG. Η μεγάλη διαφορά βάρους, εμφανίζεται στη Δεξαμενή Καυσίμου*.

Μία Δεξαμενή LPG, χωρητικότητας 50λίτρων, ζυγίζει 20-22 κιλά (άδεια).

Μια Δεξαμενή CNG , χωρητικότητας 10κιλών (περίπου 17 λίτρα) ζυγίζει 70κιλά.

*να τονιστεί πως οι Δεξαμενές CNG διατίθενται μόνο σε κυλινδρικού τύπου, εν αντιθέσει με τις αντίστοιχες του LPG, οι οποίες διατίθενται επίσης σε στρόγγυλες (τύπου ρεζέρβας)

Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως ένα μέσο αυτοκίνητο με CNG δεν δύναται να αποκτήσει την αυτονομία που του παρέχει η αντίστοιχη μετατροπή σε LPG, ακριβώς διότι οι Δεξαμενές CNG δεν χαρίζουν μεγάλη αυτονομία. Βεβαίως, για αυτό το λόγο υπάρχουν οι Δεξαμενές Τύπου4 (Ανθρακονήματα) για να δύναται κάποιος που επιδιώκει μεγαλύτερη αυτονομία, να προσθέτει παραπάνω της μίας Δεξαμενής Καυσίμου.

Συμπέρασμα:

Το CNG είναι κατά 30-35% φθηνότερο καύσιμο από το LPG.

Για ένα αυτοκίνητο, που δεν απαιτεί μεγάλη αυτονομία, καλύπτοντας τις ανάγκες χρήσης του με μια δεξαμενή αυτονομίας 100-200περίπου χιλιομέτρων, η εγκατάσταση συσκευής CNG είναι η πιο συμφέρουσα επιλογή.

Ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο επίσης, το οποίο δεν απαιτεί ελεύθερο χώρο αποσκευών, σίγουρα θα επιλέξει συσκευή CNG, διότι μπορεί να τοποθετήσει 2-3 δεξαμενές CNG, χωρίς να σκέφτεται τις επιπτώσεις του δεσμευμένου όγκου.

Για την πλειονότητα βεβαίως των Ι.Χ. της χώρας μας, που είναι μεσαίου κυβισμού και επιθυμούν μια αυτονομία περί των 400-500χλμ, η επιλογή συσκευής LPG σίγουρα θα κάλυπτε πλήρως τις ανάγκες τους.

 

Κόστος Εγκατάστασης 
Το Κόστος Εγκατάστασης Συσκευής LPG ξεκινάει από 600,00€ και φτάνει τα 1.300,00€ αναλόγως το όχημα.

Στις παραπάνω τιμές, συμπεριλαμβάνεται η Δεξαμενή LPG η οποία μπορεί να είναι κυλινδρικού ή στρόγγυλου (τύπου ρεζέρβας) τύπου, χωρίς να αυξομειώνεται η τελική τιμή.

Το αντίστοιχο Κόστος Εγκατάσταση Συσκευής CNG,  ξεκινάει από 1.180,00€ και φτάνει τα 3.500,00€.

Οι παραπάνω τιμές συμπεριλαμβάνουν μία (1) Δεξαμενή CNG, και αναλόγως τον Τύπου (τύπου1 ή τύπου4) και την χωρητικότητα, διαμορφώνεται και το Τελικό Κόστος Εγκατάστασης.